Ευχαριστώ, δεν θέλω

Μόλις είχα τηλέφωνο από μια άγνωστη κυρία. Με ενημέρωσε -απνευστί, για να μην προλάβω να την διακόψω- για το ιδιόκτητο δίκτυο της Tellas (μπλα, μπλα), πώς μπορώ να αποφύγω το πάγιο του ΟΤΕ (μπλα, μπλα), τι τρομερές ταχύτητες θα έχω (μπλα). Μόλις έβαλε μια τελεία, την ευχαρίστησα, της είπα πως δεν ενδιαφέρομαι και κλείσαμε. Δεν μου πάει να είμαι αγενής σε τέτοιες περιπτώσεις. Κάποτε, δικός μου άνθρωπος έκανε αυτή την παλιοδουλειά και ξέρω τι σημαίνει να παίρνεις τηλέφωνο κάποιον άγνωστο που δεν θέλει να σε ακούσει. Το τονίζω: που δεν θέλει να σε ακούσει.

Εδώ αρχίζουν τα ερωτηματικά.
Τέτοια τηλεφωνήματα δεν είναι καθόλου σπάνια, από διάφορων ειδών εταιρίες. Ίσως είναι απλά θέμα τύχης που οι δυο providers που με έχουν πάρει (επανειλημμένα…) είναι η Tellas και ο δικός μου provider. Είναι, όμως, κατά κοινή ομολογία, εκνευριστικά και ενοχλητικά. Σταματώ ό,τι κάνω, χάνω τον χρόνο μου και αυτό δεν μου αρέσει καθόλου. Τον δικό μου provider ας πούμε πως τον συγχωρώ: έχω επιλέξει τις υπηρεσίες του και μια ενημέρωση για το κάτι παραπάνω -από καιρού εις καιρόν- μπορώ να την καταπιώ. Οι υπηρεσίες internet, όμως, συχνά αποτελούν αντικείμενο προσεκτικής μελέτης για εμάς, τους συνδρομητές, και απορώ:

  1. Πόσες αυθόρμητες συνδρομές πετυχαίνουν οι εταιρίες μέσω τηλεφώνου;
  2. Αξίζει τον κόπο και την ενόχληση τόσων υποψήφιων πελατών;
  3. Είμαι ο μόνος που έχει σκοπό να αποφύγει την εταιρία που τον προσεγγίζει με αυτόν τον τρόπο;
  4. Τι είδους πελάτες προσπαθούν να πλησιάσουν έτσι και τι ποιότητας υπηρεσίες να τους προσφέρουν;
  5. Γιατί θέλουν οι πάροχοι να ταυτιστούν στο μυαλό μου με ταξιδιωτικά γραφεία που δίνουν απατηλά «δώρα», με τράπεζες που θέλουν να μου φορτώσουν μια ακόμα κάρτα ή με το τηλεφωνικό spamming κάποιων πολιτικών πριν τις εκλογές;
  6. Και, τελικά, γιατί να ρίξεις χρήματα για τηλεφωνικές πωλήσεις και όχι για καλύτερη εξυπηρέτηση στο τμήμα τεχνικής υποστήριξης των πελατών που έχεις ήδη; Είναι διάχυτη η απογοήτευση του κόσμου από αυτόν τον τομέα και το πρόβλημα φαίνεται να αφορά σχεδόν όλους τους παρόχους.
8 responses to “Ευχαριστώ, δεν θέλω

  1. Πραγματικά είναι ενοχλητικό να παίρνουν τηλέφωνο… ΔΕΝ ξέρω γιατί, αλλά μου το δικό μου χτυπάει χαλαρά 1 φορά την εβδομάδα! Και αν δεν είναι κάποιος πάροχος, είναι από την ΑΕΚ (είχα διαρκείας πριν 3 χρόνια! Ακόμα παίρνουν!)

  2. Το θέμα είναι να μας αρπάζουν τα λεφτά. Αφού μας δεσμεύσουν με μια ¨δελεαστική» πρόταση η εξυπηρέτηση μετά πάει περίπατο…

  3. ωραίο post. Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχουν μη ενοχλητικοί τρόποι «άμεσης πώλησης». To τηλέφωνημα εκνευρίζει. Το spam e-mail τα ίδια. Είσαι στο super-market και απλώνεται μια χερούκλα μπροστά σου που σου πασσάρει ένα κουπόνι, μια προσφορά κοκ. που και πάλι σου την σπάει. Κάθεσαι αμέριμνος στο γραφείο και κάθε τρεις και λίγο σου την πέφτουν πλασιέ για πώληση face to face. Ο κόσμος των πωλήσεων είναι φανερό ότι στερείται έμπνευσης ….

  4. Έχω αποφασίσει να «τιμωρώ» τις μεθόδους πώλησης που με ενοχλούν και δεν με σέβονται. Τουλάχιστον όταν δεν αφορούν εταιρίες που είναι μοναδικές ή ασυναγώνιστες (και πόσες τέτοιες υπάρχουν πλέον;).
    Νομίζω πως είναι η μόνη ουσιαστική απάντηση που μπορεί κανείς να δώσει. Είμαι σίγουρος πως, όταν το φέρει η ανάγκη και η αντίδραση του καταναλωτικού κοινού, θα υπάρξουν και ιδέες και έμπνευση.

  5. Πολύ εύστοχο post. Το φαινόμενο αυτό με ενοχλεί και εμένα αφάνταστα.
    Θα ήμουν περίεργος να μάθω τι αποτελέσματα φέρνει αυτή η τεχνική πώλησης.

  6. Αποκωδικοποίηση….: θρησκειών, μυθολογιών, ψυχής, σιωπής,…..
    Σχηματοποίηση λόγου, κοσμογονία, θεογονία,…..
    URL : http://www.siopi.gr
    Γεια…..

  7. Το να τους προτείνει κάποιος (σύμβουλος ή εσωτερικός συνεργάτης) να αλλάξουν διαδικασίες ή να αυξήσουν το προσωπικό (γιατί αυτή είναι η εναλλακτική που προτείνεις) πιθανότατα
    α) Δεν είναι αρκέτα «sexy» όσο το marketing,
    β) Μπορεί να θεωρηθεί μομφή προς την εταιρεία και να μη γίνει αποδεκτό,
    γ) Μπορεί να θεωρηθεί ως μομφή προς συγκεκριμένα στελέχη και να επιφέρει αρνητικές συνέπεις για αυτόν που το πρότεινε,
    δ) Αποδίδει πιο μακροχρόνια, απαιτεί σχεδιασμό και (πιθανώς) να υπάρχει στενότητα πόρων την παρούσα χρονική περίοδο.

  8. Γνωρίζω, mantz, πως υπάρχουν πολλές εταιρίες που θα θεωρούσαν και τις πέντε αυτές αιτίες (πιθανόν κι άλλες τόσες!) σαν καλούς λόγους να ενοχλούν τους υποψήφιους πελάτες τους -το οποίο δεν μου φαίνεται πολύ σέξυ!

    Το να μην βελτιώνεις μια πρακτική σου γιατί αυτό μπορεί να θεωρηθεί μομφή για την εταιρεία (!) είναι αρκετό για να καταλάβουμε για τι εταιρείες μιλάμε και πόσο φροντίζουν την πελατεία τους. Σε τέτοιες περιπτώσεις η «στενότητα πόρων» για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών είναι μόνιμη.

Σχολιάστε

