Κρυμμένες δυνατότητες

Μόλις διάβασα κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες σκέψεις του Μανώλη Ανδριωτάκη για μια στάση που -υπό προϋποθέσεις- μπορεί να είναι εργαλείο στα χέρια του καταναλωτή: το καταναλωτικό μποϊκοτάζ. Στην ουσία, πρόκειται για συλλογική και οργανωμένη εκδοχή αποφάσεων που συχνά παίρνουμε ως καταναλωτές (τη σιχαίνομαι αυτή τη λέξη, αλλά τι να κάνεις…). Είναι καλό να έχουμε στο νου μας και αυτό τον τρόπο μαζικής αντίδρασης. Είναι λίγο ακραία μέθοδος και με αμφισβητούμενα αποτελέσματα. Σε κάνει, όμως, να σκεφτείς τις δυνατότητες που έχουμε ως πολίτες. Και να ανακαλύψεις κι άλλους τρόπους (όπως ένα μπλογκ σαν το Emporium, ας πούμε!).

Advertisements

2 responses to “Κρυμμένες δυνατότητες

  1. Σ’ ανακαλύψαμε και σ’ ακούμε, αλλά μια γενικότερη κοινή συνείδηση προς το καλύτερο μάλλον ουτοπική φαντάζει…

  2. Ντόκτορ, συμφωνούμε.
    Πιστεύω, πάντως, πως είναι καλό να συζητούνται σκέψεις και απόψεις που μπορούν να μας δείχνουν δυνατότητες και πιθανές ιδέες. Όχι γιατί θα οδηγήσουν σε κάποια συνολική «κοινή συνείδηση» αλλά γιατί ο καθένας μπορεί διαλέξει στοιχεία που του πάνε και τον ενδυναμώνουν (σαν πολίτη ή σαν καταναλωτή).
    Τα μικρά προσωπικά βήματα είναι πιο χρήσιμα από ευχές για μεγάλα και μαζικά.

    ΥΓ: Η αναφορά στο Emporium ήταν ως παράδειγμα ενός τέτοιου μικρού βήματος, που μου δίνει την δυνατότητα να μιλάω με δυο-τρεις ανθρώπους (και, αν μπορώ, να φανώ χρήσιμος σε μερικούς ακόμα). Δεν φαντάζομαι πως κάνω «κίνημα» ή τίποτα τέτοιο! Ας ληφθεί χιουμοριστικά…

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s