Ανακύκλωση και αναποδιές

Πριν ένα χρόνο χρειάστηκε να ξεφορτωθώ την παλιά μου CRT οθόνη που είχε φάει τα ψωμιά της. Είχα διαβάσει για τη δυνατότητα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών και αποφάσισα πως θα ήταν ντροπή να πετάξω την οθόνη μου στα σκουπίδια αφού αξιώθηκε και η χώρα μου να παρέχει αυτή τη δυνατότητα. Βρήκα την σελίδα της ανακύκλωσης συσκευών, τηλεφώνησα στο 195 και μίλησα με μια ευγενέστατη τηλεφωνήτρια που πήρε τα στοιχεία μου και μου υποσχέθηκε πως σε δυο μέρες θα επικοινωνήσει μαζί μου το τμήμα περισυλλογής. Εκεί τέλειωσε ο πολιτισμός.

Πέρασε μια εβδομάδα μέχρι να με πάρουν από την περισυλλογή. Μου μίλησε κάποιος με το μονίμως τσαντισμένο ύφος που έχουν κάποιοι από το εργατικό δυναμικό του Δημοσίου. Δεν είχε μπροστά του κανένα από τα στοιχεία που είχα ήδη δώσει (και… με μάλωσε γι αυτό). Τα ξαναέδωσα. Έπρεπε να αφήσω την οθόνη μπροστά από την είσοδο της πολυκατοικίας μου και θα περάσουν να την πάρουν τρεις μέρες αργότερα, ανάμεσα στις 3 και στις 6 το απόγευμα. Την σωστή ώρα έβαλα την οθόνη εκεί που είπαμε. Όχι στο μικρό πεζοδρόμιο, για να μην το κλείσω, αλλά στη μικροσκοπική αυλή της πολυκατοικίας, σε εμφανέστατο σημείο, με κολλημένο μεγάλο σημείωμα πως είναι για την ανακύκλωση. Στις 5 έφυγα για τη δουλειά μου (η παρουσία μου δεν χρειαζόταν, όπως είχα πληροφορηθεί).

Στις 2 τα χαράματα που επέστρεψα, η οθόνη ήταν εκεί που την άφησα. Την κουβάλησα στο διαμέρισμα (και ήταν και βαριά η άτιμη!) και την επόμενη την άφησα δίπλα στον κάδο σκουπιδιών. Κάποιος καλός σκουπιδιάρης -όρος που θεωρώ τιμή για όσους κάνουν αυτή την δύσκολη και ανεκτίμητη εργασία- την πήρε. Από την ανακύκλωση κανένα νεότερο. Δεν τους τηλεφώνησα. Δεν ήθελα να ψάχνω από τηλέφωνο σε τηλέφωνο για να καταλήξω σε κάποιον οδηγό που θα μου έλεγε πως «Ήρθαμε, κύριος, αλλά δεν είχες αφήσει τίποτα και δεν ξέρω τι μου λες».

Όταν χρειαστεί θα ξαναπροσπαθήσω. Μάλλον θα είναι πιο οργανωμένοι τώρα και αξίζει να συμμετέχουμε σε μια τέτοια προσπάθεια. Δεν παίρνουν μόνο ογκώδη πράγματα αλλά και μικρά. Για τα ογκώδη, όμως, είναι πολύ σημαντικό να λειτουργεί σωστά μια τέτοια εταιρία. Είναι αίσχος να έχουμε ψυγεία και κουζίνες να σαπίζουν στους δρόμους μας. Η πρώτη επαφή που είχα, όμως, ήταν απαράδεκτη. Μου θύμισε πολύ καλά σε ποια χώρα ζω. Και πόσο οφείλω να αγωνιστώ σαν πολίτης για να πετύχουμε τα αυτονόητα.

Η Ανακύκλωση Συσκευών Α.Ε. δίνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και για οικιακές συσκευές και για εταιρικές. Νομίζω πως υπάρχουν και συμβεβλημένα καταστήματα με ηλεκτρικά είδη που δέχονται συσκευές προς ανακύκλωση. Ας το ψάξουμε. Αξίζει.

Σχολιάστε

